Tuesday, June 9, 2009

*1 malaysia*


aku tertarik dengan tajuk politik negara kita pada hari ini iaitu 1 malaysia yg diperkenalkan oleh perdana menteri kita hari ini. dalam fikiran aku, maybe dengan adanya 1 malaysia ini, kedudukan politik orang melayu akan lebih stabil..
mungkin?
mungkin perkara yang membabitkan keistimewaan orang melayu yang dijaga sejak merdeka di dalam pelembagaan malaysia dapat di jaga dan di teruskan dengan lebih baik tanpa ancaman dari anasir-anasir luar.
aku juga terbaca tentang 1 malaysia ini di akhbar
dan ada yang mengatakan konsep ini
membolehkan
orang melayu untuk tidur lebih lena..
yela, pada pendapat aku sekiranya genjatan politik antara UMNO dan PAS dapat di menterai.
maka kedudukan politik orang melayu akan menjadi lebih stabil..
hak-hak kedudukan orang melayu dapat dijaga dan apa yang lebih penting negara kita akan bertambah aman dan damai.
yela..
kalo dilihatkan sekarang
aku sedih melihat anak melayu yang tidak sedar dengan pekembangan politik hari ini. pada mereka ini bukan tangungjawab mereka, mereka langsung tidak mengetahui tentang kepentingan hak-hak orang melayu dan bagaimana satu hari nanti apabila mereka ini yang menjadi pemimpin?..
hmmm,
cakap pun xguna, aku just memberi pendpt agar generasi melayu muda pada hari ini esp
kawan-kawan aku sedar betapa penting nya perkara ini..

*peace*



2 comments:

Azlina Aziz said...

umar semangat! ni mesti setelah g krk kan :P

umaru dghani said...

xde nye...kesedaran tu penting before terlambat...